از مهمترین موارد پیش از صادرات کالا، تحقیق بازار صادراتی در کشور هدف است.
تحقیق بازار صادراتی نباید همانند یک تحقیق آکادمیک و بر پایه اعداد و ارقام باشد. نتیجه انجام تحقیق بازار صادراتی تخصصی، تعیین عوامل محرک بازار و نحوه بهره‌مندی هر چه بیشتر از آن‌ها است.
با ارزش‌ترین عنصر تحقیق بازار صادراتی در شرکت  سام هور، شناخت بازار و ملموس بودن آن است، یعنی ما می‌دانیم محصول یا خدمات شما به چه صورت در حوزه تجارت بین‌الملل رقابت خواهد کرد.
کسب و کارهای بسیاری هستند که برای یافتن خریدار خارجی تلاش می‌کنند. این موضوع حاکی از دشوار بودن ایجاد ارتباط موثر با بازرگانان خارجی است؛ به همین دلیل به یکی از چالش‌های مهم شرکت‌های صادرکننده تبدیل شده است.
ضعف کسب و کارها در عدم ایجاد راه‌های ارتباطی و فقدان آشنایی با تکنیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی برای جذب مشتریان خارجی، مهمترین عاملی است که ارتباط با مشتری خارجی را پیچیده می‌سازد.
با وجود پیشرفت دنیای ارتباطات و اطلاعات، گزینه‌های زیادی جهت یافتن فرصت‌های صادرات به وجود آمده است. کارشناسان شرکت سام هور با پشتیبانی دفاتر خارجی قادر به انجام کلیه امور تحقیق بازار صادراتی در کوتاه‌ترین زمان و اقتصادی‌ترین شیوه ممکن هستند.