کشور ما در آسیای مرکزی قرار گرفته و از نظر موقعیت جغرافیایی با بسیاری از کشورهای عربی مرز دریایی و زمینی دارد، از این رو تجار داخلی و خارجی بسیار تمایل دارند که با کشورهای عربی به داد و ستد پرداخته و از طریق مرزهای دریایی و زمینی کشور ما امور بازرگانی خود را به انجام برسانند. واردات و ترخیص کالا از دبی به عنوان یکی از پرسودترین تجارت های بین المللی شناخته شده و اغلب تجار داخلی کشور با امارات متحده عربی قراردادهای تجاری چندین ساله دارند و معمولا حمل و نقل ها و مبادلات خود را به وسیله گمرکات کشور به انجام می رسانند.

کشورهای عربی خصوصا امارات متحده عربی از جمله کشورهای فعال تجاری در جهان شناخته شده و روابط بازرگانی موفقی با کشورهای آسیایی مثل کره و چین و کشورهای اروپایی دارند. از این رو اغلب کشورهای آسیایی در تجارت های بین المللی خود خصوصا واردات کالاهای مختلف خارجی به کشور با امارات متحده وارد قرارداد شده و تجارت های بین المللی و وارداتی خود را به انجام می رسانند.

دبی به عنوان قطب اصلی تجارت های کشور امارات شناخته شده و اغلب تجارت ها و داد و ستدهای بین المللی در این کشور انجام می شوند. از این رو تجار داخلی ما نیز برای واردات انواع کالاهای خارجی با تجار دبی همکاری نموده و بدین طریق کالاهای وارداتی خود را به کشور وارد می کنند. واردات کالا از دبی در کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و مرز دریایی کشور به گذشته های دور باز می گردد، یعنی می توان گفت همکاری های تجاری و بازرگانی کشور ما با دبی سابقه ای چند صد ساله دارد و امروز نیز با گسترش تجارت های بین المللی و نقل و انتقالات سریع کالاها این فعالیت بازرگانی قوی تر و بهتر شده است.

استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است و به‌عنوان دروازه آسیا به اروپا شناخته می‌شود. استانبول قطب صنعتی ترکیه است. تقریباً ۲۰ درصد از نیروی کار صنعتی ترکیه و ۳۸ درصد از فضای کار صنعتی ترکیه را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، این شهر ۵۵ درصد از کل تجارت ترکیه و ۴۵ درصد از عمده‌فروشی این کشور را تولید می‌کند. بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی ترکیه در استانبول تولید می‌شود. گروه تجاری سام هور همراه در جهت تسهیل دسترسی تجار ایرانی به بازارهای جهانی، با حضور رسمی در شهر استانبول، به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازد.